Love is in the air

Kedd

... akarom mondani Pride is in the air!

Már nem tudok nem odafigyelni rá. Bárhová is nézek, azt látom, készül az egész város valami nagy pezsgésre, büszke önfelvállalásra és óriási méretű támogatásra. Még csak a szele érintett meg, nem is sejtem mi lesz ebből a hétvégén, amikor a város lakossága a négyszeresére duzzad...

A sokszínűség az iskola tanulóin is látszik. Ázsiai, afro-amerikai, lengyel, svájci... gördeszkás, csadoros, szemüveges... sorolhatnám sokáig, egyedül magyart nem találtam még, úgyhogy Te vagy most a magyar beszélgető - vagy inkább - hallgatótársam :-) ezekben a hetekben.

Antonio spanyolra tanítgat iskolába menet, mert kedvet kaptam a nyelvtanuláshoz, aztán hamarosan abba marad a magánóra, csatlakozik Alex, a lakótársam fia.



Míg váltanak pár szót spanyolul, azon mélázom, hogy furcsa dolog történt előző este. Képzeljétek! Már félálomban voltam és jártak a gondolataim ( szokás szerint ) össze-vissza :-D , mikor azon kaptam magam, hogy angolul jár az agyam. Kérdeztem is magamtól, hogy most miért nem felel meg az anyanyelvem, hiszen csak magunk vagyunk egymagamban???!

Te érted ezt?


Szerencsére nem jutottam el a végső diagnózisig, mert sürgősen viszonoznom kellett egy kedves mosolyt a mellettünk elhaladó buszból. Clare, a mindig mosolygós olasz lány is tanár néni, egy helyre igyekszünk. :-)

Nem, ez még nem a Pride... ;-)

Ma csak a minicsoportunkkal dolgoztunk. A bemelegítő játékban elsajátítottuk, hogyan kell a varázslatot kiszabadítani egy táskából, majd újra gyerekké zsugorodva feldolgoztuk Hamupipőke meséjét, s végül ismét felnőttként elemeztük a hozzá tartozó tevékenységeket. Nem is igazából a konkrét mese volt a lényeg, hanem általában a mesék, vagy bármilyen történet megismerésének és feldolgozásának a menete, a gondosan válogatott módszerek hatékonyságának megélése.

Mellbevágó tényként tárultak elém az ehhez kapcsolódó tudományos felmérések, konkrétan a felsorolt családi, tanári és tanulói tényezők sokasága, amik mind-mind meghatározott mértékben befolyásolják a tanulás hatékonyságát. Ezeknek egy részét, mint matematikai és olvasási készségek szintje, a formális értékelés, tanár-diák kapcsolat... stb.  bizonyára mindenki ismeri, azonban magam sem gondoltam volna, hogy mind közül magasan kiemelkedik az elérni kívánt eredmény előrevetítésének, megfogalmazásának ereje... Persze ez nem újdonság, sportpszichológusok, edzők bizonyára alkalmazzák is, de én most szembesültem vele.

Jobb későn, mint soha ;-)

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el